۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ فروردين | Tuesday 31 March 2020  English         Arabic
بیمارستان سینا
بیمارســتان تخصصی و فوق تخصصی سینــا
1389/12/14 : تاریخ مطلب دبیرخانه بیمارستان سینا از دیرباز تا کنون

 

به گزارش رئيس امور اداري بيمارستان سينا: دبیرخانه این بیمارستان از بخشهایی است که از دیرباز در خدمت رسانی به  مراجعه کنندگان به این مرکز آموزشی درمانی پیشقدم و پیشگام بوده است.

 

 

 

 

سهولت در ارتباطات سازماني همواره از مباحث عمده و مورد توجه بوده است كه در حال حاضر و با ظهور فناوري اطلاعات و ارتباطات شاهد تغييرات شگرفي در اين حوزه خواهيم بود.

 

 

 

 

"مركز آموزشي درماني سينا"، نيز از اين قاعده مستثني نبوده و سعي نموده است تا همواره با تكنولوژي روز همراه باشد.

 

 

 

 

دبيرخانه اين مركز نيز افتخار دارد كه توانسته، امور مكاتباتي و وظايف محوله را براساس متدهاي جهاني و اتوماسيون اداري تنظيم و تثبيت نمايد.

 

 

 

 

نرم افزار بكار گرفته شده در سيستم دبيرخانه بيمارستان با قابليتهاي فراوان و ضريب امنيتي بالا بوده و نحوه عملكرد آن شامل:

 

 

 

 

1. ثبت اطلاعات براساس اطلاعات دريافتي و هماهنگي با سوابق و نوع گردش كاري مي باشد.

 

 

 

 

2. ارجاع به كاربر به صورت تصويري و با كليه پيوستها.

 

 

 

 

3. ذخيره سازي كليه نسخ و مدارك در آرشيو الكترونيكي دبيرخانه.

 

 

 

لازم به ذكر است در راستاي حركت به سوي استانداردهاي جهاني و در سايه اطمينان و دقت فراهم شده توسط سيستم اتوماسيون بيمارستاني، از اتلاف وقت و پراكندگي اسناد جلوگيري شده است و ثبت و نگهداري اطلاعات و بازيابي آنها نيز به سرعت و سهولت انجام مي پذيرد و قابليت نمايش در خروجي موردنظر نيز در آن پيش بيني شده است.

 از مزاياي استفاده از سيستم مي توان موارد ذيل را ذكر نمود:

 

 

1- سهولت ارتباط كليه كاربران با مديريت سازمان همراه با ارجاع و پيگيري منظم امور مكاتبه اي.

 

 

 

 

2- امكان ثبت دستورات و مكاتبات از طريق مدير با مسئول ذيربط و ثبت امضاء الكترونيكي براي كليه كابران.

 

 

 

 

3- صرفه جوئي در وقت؛ مواد مصرفي از قبيل كاغذ، زونكن، پاكت و فضاهاي بايگاني .

 

 

 

 

4- در دسترس بودن و ارجاع و پيگيري آسان با ارجاع به كار پوشه موردنظر به همراه ثبت دستورات لازم از قبيل تاريخ دريافت و يا زمان پاسخگويي.

 

 

 

 

5- اختصاص كارپوشه الكترونيكي به هر كارمند و ثبت و مديريت نامه هاي وارده و صادره.

 

 

 

 

6- اطلاع رساني بهينه و ارجاع به موقع پيام ها و نامه ها به كليه كاركنان همچنين امكان ارسال لحظه اي نامه ها براي گروه هاي هدف.

 

 

 

 

7- ثبت اقدام هر كاربر به صورت آنلاين و امكان ارجاع به كاربر بعدي.

 

 

 

 

8- بررسي مراحل اداري هر كار به همراه اطلاع از مراحل اداري انجام يافته و يا در حال انجام.

 

 

 

 

9- ثبت و نگهداري ديجيتالي و الكترونيكي مكاتبات و پيوستها و مدارك.

 

 

 

 

عليهذا، پس از انجام اقدامات اتوماسيوني ، واحد دبيرخانه نسبت به مهمور و ارجاع نمودن مكاتبات به ساير سازمان ها، ارگان ها و مراكز ذيربط از جمله: پزشكي قانوني، دادگاه ها، كلانتري ها و... اقدام مي نمايد. از جمله نامه هاي ارجاعي توسط دبيرخانه مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:

 

 

 

 

1. نامه هايي كه جهت معافيت پزشكي مبني بر انجام خدمت وظيفه زير پرچم به اين مركز ارجاع مي شود پس از بررسي و نظريه پزشك در قبال اخذ اثر انگشت به صورت محرمانه به سازمان نظام وظيفه ارسال مي گردد.

 

 

 

 

2. نامه هائي كه جهت اشخاص متوفي و براساس گزارش واحد سردخانه مي بايست به كلانتري اعلام گردد. توسط اين واحد ثبت و شماره گذاري شده، ارسال مي گردد.

 

 

 

 

3. نامه هائي كه از پزشكي قانوني به اين مركز ارجاع داده مي شود پس از شرح حال، ثبت و شماره گذاري؛ مهرشده و ارسال مي گردد.

 

 

 

 

در پايان اميد است كه اين واحد همواره بتواند در راستاي كسب رضايت مراجعين و طرح تكريم ارباب رجوع بتواند بيش از پيش رضايت همنوعان و مراجعين محترم را در برآورد نمودن خواسته هايشان اعمال نموده و در پيشبرد اهداف اين مركز همچون گذشته كوشا، دقيق و كارآمد باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




نظرات :
از طریق فرم زیر نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را برای ما ارسال نمائید.
ساعت و تاریخ : 21:53- 1399/1/12
نام :
پست الکترونیکی :
صفحه شخصی :
توضیحات :
معرفی اساتید و پزشکان
دکتر حیدر حسین - متخصص جراحی فک و صورت
جهت مشاهده CV کلیک نمائید
دکتر پاینده مهر پویا - متخصص طب اورژانس
جهت مشاهده CV کلیک نمائید
کاربــران

کد ملی :

رمز عبور :

تبلیغات