شماره تماس: 02163120
ویژه خیرین و اهداکنندگان
  • تاریخ انتشار : 1403/07/12 - 10:38
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری کارگاه 2 روزه دستیاران نو ورود بیمارستان سینا

کارگاه دستیاران نو ورود بیمارستان سینا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 11 و 12 مهرماه 1403 به همت معاونت آموزشی بیمارستان برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه بیمارستان سینا، دکتر محمد رضا قینی، معاون آموزشی بیمارستان سینا در ابتدای این کارگاه ضمن بیان خیر مقدم به دستیاران، حضور آنان را در بیمارستان سینا تبریک گفت و بیان داشت: دوره دستیاری، دوره بسیار خوب و دلپذیری است و امیدوارم از این دوران تجربه خوبی برای شما به یادگار بماند.

و علاوه بر فراگیری مطالب علمی، یادگیری منش ها و رفتارهای اجتماعی با بیمار، همراه بیمار و همچنین با همکاران بسیار حائز اهمیت و مهم است زیرا دانستن رفتارهای اجتماعی خود یک هنر تلقی می شود. 

دکتر محمدتقی طالبیان، رئیس بیمارستان سینا، نیز ضمن بیان خیر مقدم و تبریک سال تحصیلی جدید به بیان تاریخچه بیمارستان سینا از گذشته تا کنون پرداخت و عنوان داشت: ناصر الدین شاه بعد از مراجعت از سفر به اروپا در سال 1246 و مواجه با پیشرفت های آن سامان، دستور ساخت بیمارستانی به سبک بیمارستان های اروپایی در ایران را به میرزا علی اکبر خان نفیسی ملقب به  ناظم الطباء می دهد و این بیمارستان طی مدت 3 سال پایه ریزی و تاسیس می شود در زمان تاسیس مریضخانه دولتی از 30 تخت بستری برخوردار بود.

رئیس بیمارستان سینا، همچنین با اشاره به تغییر نام بیمارستان سینا از مریضخانه دولتی به بیمارستان سینا گفت: در سال 1319 به پاس قدردانی از خدمات بوعلی سینا اسم این مرکز درمانی از مریضخانه دولتی به بیمارستان سینا تغییر یافت. وی همچنین به معرفی استادان نامی و برجسته بیمارستان سینا از گذشته تا کنون پرداخت.

دکتر طالبیان در بخش دوم سخنان خود به معرفی خدمات درمانی، تشخیصی و آموزشی و پژوهشی بیمارستان و همچنین معرفی اعضای هیئت رئیسه بیمارستان پرداخت و عنوان داشت: بیمارستان سینا تقریبا از 500 تخت بستری و با سابقه ای بیش از 150 سال برخوردار است و 142 هیئت علمی با 1500 نیروی درمانی و غیر درمانی در این مرکز درمانی در حال فعالیت هستند.

رئیس بیمارستان سینا همچنین به معرفی مراکز تحقیقاتی و گروه های آموزشی و درمانی و خدمات پاراکلینیکی بیمارستان پرداخت و عنوان داشت: بیمارستان سینا از جمله بیمارستان های پرکار و شلوغ است اما تمامی فارغ التحصیلان این مرکز جزو پزشکان برجسته در آینده خواهند شد.

دکتر محدثه آزادواری، معاون پژوهشی بیمارستان به معرفی امکانات و فعالیت های پژوهشی این مرکز درمانی پرداخت و بیان داشت: پژوهش در کنار درمان بسیار موثر است و کمک می کند تا ما به نتایج درمان آگاهی پیدا کنیم و  پیشرفت هایی که در درمان انجام می شود را به نمایش بگذاریم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره پژوهشی گفت: جشنواره پژوهشی با قدمت 19 سال به صورت سالانه در بیمارستان سینا برگزار می شود. تمامی دستیارانی که فعالیت های پژوهشی دارند می توانند در این جشنواره شرکت داشته باشند.

  • گروه خبری : حوزه معاونت آموزشی ,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 279677
علیرضا براتی
نویسنده:

علیرضا براتی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید