شماره تماس: 02163120
ویژه خیرین و اهداکنندگان
  • تاریخ انتشار : 1402/12/17 - 10:59
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 189
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

به مناسبت روز جهانی رژیم درمانگر

آشنایی با کلینیک تغذیه بالینی در جراحی بیمارستان سینا

8 مارس مصادف با 18 اسفندماه 1402به نام روز جهانی رژیم درمانگر نامگذاری شده است، به همین مناسبت جهت معرفی کلینیک تغذیه بالینی در جراحی بیمارستان سینا، در این خصوص مصاحبه‌ای با دکتر راضیه خالویی فرد، متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است که با هم می‌خوانیم. به گفت وگو با دکتر راضیه خالویی فرد، متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران می پردازیم.

 دکتر راضیه خالویی فرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان سینا، دکتر راضیه خالویی فرد ، در خصوص فرآیند کاری کلینیک تغذیه بالینی در جراحی بیمارستان سینا، عنوان داشت: این کلینیک، پذیرای بیمارانی است که برای آنان انجام جراحی کولورکتال و باریاتریک توسط پزشک جراح تشخیص داده شده است. این بیماران قبل از عمل جراحی با مراجعه به کلینیک تغذیه بالینی تحت ارزیابی های تخصصی تغذیه قرار می گیرند و مراحل آماده سازی تا قبل از عمل جراحی برای این عزیزان انجام می گیرد.

وی همچنین ادامه داد: پس از عمل جراحی نیز مشاوره و بررسی بالینی تغذیه در بخش بستری مربوطه برای بیمار انجام می پذیرد. در هنگام ترخیص برگه زمان مراجعه بیمار به کلینیک تغذیه در راستای پیگیری، ارزیابی و بررسی تخصصی تغذیه پس از دوره نقاهت در منزل به وی داده می شود و بیماران عزیز با مراجعه به این کلینیک می توانند با به کارگیری مشاوره های تغذیه ای دوره نقاهت پس از جراحی را از لحاظ تغذیه با خیال آسوده طی کنند که در روند درمان و بهبود آنان تاثیر بسزایی دارد.

متخصص تغذیه بیمارستان سینا افزود: یکی از قسمت های مهم و جدا نشدنی در بیمارانی که تحت جراحی قرار می گیرند، مبحث تغذیه است. بر اساس پروتکل های جهانی ERAS اقدامات تغذیه در بیماران تحت جراحی به کلمه Panacea ( نوش دارو یا علاج درمان) شناخته شده است به دلیل اینکه اقدامات تغذیه ای از قبل پذیرش بیمار تا پس از ترخیص در منزل هم ادامه دارد. همچنین در سال 2022 مراقبت های تغذیه جزو حقوق بشر در نظر گرفته شده است.

  • گروه خبری : خدمات اجتماعی ,مناسبت ها , تقویم سلامت ,حوزه معاونت درمان ,گروه علمی تغذیه
  • کد خبر : 261210
فاطمه  صدراپور
تهیه کننده:

فاطمه صدراپور

برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید