شماره تماس: 02163120
ویژه خیرین و اهداکنندگان
  • تاریخ انتشار : 1403/05/04 - 08:23
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 894
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مراسم قدردانی از بیمارستان سینا در اجرای فرم هشت تفاهم نامه عملیاتی

دکتر قناعتی: ایران سرزمین فرصت هاست، با برنامه ریزی مناسب می توان ۴۰ درصد در هزینه ها صرفه جویی کرد

مراسم قدردانی از واحدهای بیمارستان سینا در اجرای فرم هشت با حضور دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، دکتر رامین رحیم نیا، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه، مهناز طاهری پور، مدیر امور مالی دانشگاه ،دکتر کامبیز مرادزاده،مدیر بودجه و پایش عملکرد دانشگاه، مهندس بهزاد مکری، مدیر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه و دکتر محمدتقی طالبیان، رئیس بیمارستان سینا و مهندس پناهی، مدیر بیمارستان و مینا نجفی، مدیر پرستاری و جمعی از سرپرستاران و مسئولان واحدهای این مرکز 2 مرداد 1403 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان سینا: دکتر قناعتی در این مراسم ایران را سرزمین فرصت ها خواند و تصریح کرد: بهره وری، حلقه گمشده کشور ماست و 70 درصد بهره وری از طریق نیروی انسانی امکان پذیر است که با برنامه ریزی مناسب می توان 40 درصد در هزینه ها صرفه جویی کرد.

وی در ادامه بر شایسته سالاری و شفاف سازی در هزینه ها در سطح دانشگاه تاکید کرد و بیان داشت: امیدوارم با توکل به خدا وظیفه خود را به درستی به انجام برسانیم و الگویی برای کشور شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان سخنان خود با استناد به آیه 46 سوره سبا « ان تقوموا لله مثنی و فرادی» توصیه کرد: در راه خدا کار کنید و هیچگاه برای ادامه راه منتظر کسی نباشید.

دکتر طالبیان در این مراسم ضمن خوشامدگویی به مدعوین و حاضران جلسه بیان داشت: در برنامه استراتژیک بیمارستان سینا بر روی 2 محور اساسی IPD، توسعه گردشگری سلامت و جذب بیماران خارجی و نیز مدیریت بهینه منابع و مصارف تمرکز شده است.

وی در ادامه افزود: در راستای کاهش هزینه ها، برنامه عملیاتی فرم هشت که از سوی معاونت توسعه دانشگاه طراحی شده است در بیمارستان سینا در حال اجرایی شدن است و شروع این طرح از واحد آزمایشگاه این مرکز درمانی آغاز شده است و هم اکنون در تمامی بخش ها و واحدهای بیمارستان در حال اجرا است.

رئیس بیمارستان اجرای طرح فرم هشت را یک طرح سازنده خواند و عنوان داشت: با اجرای این طرح هم واحدهای درمانی و کارکنان می توانند به اهداف خود دست یابند و هم بیماران از ارائه خدمات ایمن تر و استانداردتر برخوردار می شوند.

دکتر رحیم نیا، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جلسه گفت: فرم هشت یکی از ابزارها و گام های بودجه ریزی عملیاتی است. در نظام نوین مالی، حسابداری تعهدی وظیفه شفاف سازی هزینه ها را برعهده دارد زیرا هزینه ها به موقع و در جای درست ثبت می شود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی دانشگاه، گام بعدی در نظام نوین مالی را قیمت تمام شده خواند و عنوان داشت: نظام نوین مالی بعد از قیمت تمام شده وارد مرحله بودجه ریزی عملیاتی می شود.

وی افزود: برنامه عملیاتی فرم هشت، یک مدل ساده شده از بودجه ریزی عملیاتی است که در صورت اجرای صحیح می تواند ثمرات زیادی برای سازمان در پی داشته باشد.

دکتر رحیم نیا، با بیان اینکه مدیریت هزینه اصل و اساس دوام و بقاء سازمان است، خاطرنشان کرد: شفافیت هزینه ها سبب می شود، سهم کارکنان در مشارکت مدیریت منابع مشخص شود.

دکتر مرادزاده، در این نشست، گزارش عملکرد بیمارستان سینا در طی سال های 1397 تا 1402 را ارائه و به بیان، مقایسه منابع و مصارف، درصد تحقق درآمد اختصاصی به سقف تفاهم نامه، مقایسه مازاد بر منابع تراز ابتدا و انتهای هر سال، مقایسه نیروهای شاغل در بیمارستان سینا به تفکیک (شرکتی و غیر شرکتی) طی این 6 سال پرداخت و همچنین نسبت بهبود وضعیت تراز بیمارستان در انتهای سال 1402 نسبت به پیش بینی انجام شده در ابتدای همان سال را تبیین کرد.

در ادامه جلسه، گزارش تجربه اجرای تفاهم نامه عملیاتی( فرم هشت) در آزمایشگاه بیمارستان سینا ارائه شد.

سپس دکتر قناعتی از همکاران بیمارستان سینا به ویژه واحد آزمایشگاه این مرکز در راستای اجرایی شدن فرم هشت قدردانی کرد و ثبت عکس یادگاری پایان بخش این مراسم بود.

  • گروه خبری : حوزه ریاست ,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 272709
فاطمه  صدراپور
تهیه کننده:

فاطمه صدراپور

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید