شماره تماس: 02163120
ویژه خیرین و اهداکنندگان
  • تاریخ انتشار : 1402/09/25 - 11:39
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 411
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا

رئیس بیمارستان سینا؛ مراکز تحقیقاتی با تولید مقالات علمی نه تنها باعث پیشرفت علم در بیمارستان بلکه در سطح دانشگاه، کشور و دنیا می شوند

برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان سینا؛ هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا مقارن با هفته پژوهش و فناوری، سه شنبه 21 آذرماه سال 1402 برگزار شد.

دکتر محمدتقی طالبیان، رئیس بیمارستان سینا ضمن گرامیداشت و تبریک هفته پژوهش به معرفی مراکز تحقیقاتی بیمارستان سینا پرداخت و گفت: بیمارستان سینا از مراکز تحقیقاتی متعددی برخوردار است که برخی از آنها مصوب و برخی دیگر در شرف کسب مصوبه هستند. مرکز تحقیقات تروما به ریاست دکتر محمدرضا ظفرقندی اولین مرکز تحقیقات مصوب بیمارستان سینا است که در یکسال گذشته به تولید 75 مقاله علمی پرداخته است و مرکز تحقیقات ام اس به ریاست دکتر محمدعلی صحرائیان، دومین مرکز تحقیقات مصوب بیمارستان سینا محسوب می شود که در یکسال گذشته با تولید 92 مقاله بیشترین تولید محتوای علمی را داشته است و مرکز تحقیقات ارولوژی به ریاست دکتر محمدکاظم آقامیر، سومین مرکز تحقیقات مصوب بیمارستان است که در یکسال گذشته 64 مقاله توسط این مرکز به ثبت رسیده است و چهارمین مرکز تحقیقات مصوب بیمارستان سینا، مرکز تحقیقات بیهوشی به ریاست دکتر فرهاد اعتضادی است که در سال گذشته 23 مقاله را به ثبت رسانده است.

رئیس بیمارستان سینا در ادامه افزود: بیمارستان سینا از 4 مرکز تحقیقات غیر مصوب نیز برخوردار است که ان شاء الله به کمک دانشکده و وزارت خانه امکان دریافت مصوبه برای این مرکز نیز فراهم خواهد شد. مرکز تحقیقات MIS به ریاست دکتر محمد طالب پور، در رأس این مراکز قرار دارد که در سال گذشته 30 مقاله علمی را به تولید رسانده و دومین مرکز تحقیقات غیر مصوب بیمارستان سینا، مرکز تحقیقات سردرد به ریاست دکتر منصوره تقاء است که در سال گذشته 26 مقاله علمی را به ثبت رسانده است. مرکز تحقیقات ارتوپدی به ریاست دکتر سیدحسین شفیعی با تولید 17 مقاله سومین مرکز تحقیقاتی غیر مصوب بیمارستان است و مرکز فراهم آوری اعضا بیمارستان سینا نیز با تولید 17 مقاله در پیشرفت علمی در سطح جامعه کمک شایانی داشته است.

تمامی این مراکز با انجام فعالیت های علمی و تولید مقالات علمی نه تنها باعث پیشرفت علم در بیمارستان سینا بلکه در سطح دانشگاه، کشور و دنیا شده اند و جا دارد از تک تک این عزیزان که به فکر پیشرفت علم هستند تشکر و قدردانی داشته باشم.

وی همچنین حضور دکتر فرهاد، استاد پیشکسوت بیمارستان سینا در این جشنواره را گرامی داشت و حضور استادان پیشکسوت را در برنامه های این مرکز حائز اهمیت تلقی کرد.

پژوهش نقطه است که تمامی زحماتی که در قسمت درمان بیمارستان سینا کشیده می شود را جلوگری می کند

دکتر محدثه آزادواری، معاون پژوهشی بیمارستان سینا با بیان خیر مقدم به میهمانان و مدعوین گفت: پژوهش نقطه است که تمامی زحماتی که در قسمت درمان بیمارستان سینا کشیده می شود را جلوگری می کند. بیمارستان سینا هم قدیمی ترین بیمارستان کشور است و هم در قلب شهر تهران واقع شده و با حضور استادان ارجمند و فرهیخته در این بیمارستان، شاهد کسب موفقیت های پژوهشی و علمی هستیم. و هدف از برگزاری این جشنواره به نمایش گذاشتن گوشه ای از فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی است که در این بیمارستان انجام می شود. وی در ادامه به بیان؛ گزارشی اجمالی از فعالیت های واحد توسعه پژوهش بیمارستان و فعالیت های پژوهشی مرکز پرداخت.

 

 

دانشگاه علوم پزشکی تهران به واسطه نیروهای خود دانشگاه برجسته و نماد آموزش عالی کشور است

دکتر محمدرضا ظفرقندی، رئیس مرکز تحقیقات تروما و بخش جراحی عروق بیمارستان سینا عنوان داشت؛ امروزه باید قدر کسانی که در حوزه علمی، پژوهشی و درمان کار می کنند دانسته شود برای اینکه کار در شرایط سخت ارزش چند برابری دارد. دکتر ظفرقندی همچنین افزود: باید سهم پژوهش افزایش پیدا کند و برای تحقق این خواسته باید فعالیت هایی انجام شود که دسترسی ما به منابع علمی افزایش پیدا کند زیرا الان دچار محدودیت دسترسی به منابع علمی هستیم و باید سهم پژوهش را مطابق برنامه توسعه افزایش دهیم. و از همه مهمتر باید قدر نیروی انسانی دانسته شود زیرا سرمایه های ما هستند. دانشگاه علوم پزشکی تهران به واسطه نیروهای خود دانشگاه برجسته و نماد آموزش عالی کشور است و به واسطه این افراد است که در لبه های مرز علمی دنیا در حال حرکت است.

وی افزود: باید تا لحظه ای که ممکن است از امثال دکتر یلدا و شریعت استفاده برد و باید از سرمایه های موجود خود با احترام استفاده کرد و این باعث انگیزه در نسل جوان خواهد شد زیرا که بزرگترشان و استادش جایگاهش حفظ شده است.

 

برگزاری جشنواره پژوهشی در بیمارستان سینا با توجه به ارائه خدمات درمانی گسترده ای که دارد بسیار ارزشمند است

دکتر علی اکبری ساری، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه ضمن قدردانی از دکتر طالبیان و دکتر آزادواری در راستای برگزاری جشنواره پژوهشی عنوان داشت: برگزاری جشنواره پژوهشی در بیمارستان سینا با قدمت و اصالتی که دارد و در کنار بسیاری از فعالیت ها و خدمات درمانی و آموزشی که در نقطه مرکزی شهر ارائه می دهد کار بسیار ارزشمندی است و بینانگر این است که این مرکز به مساله تحقیقات و پژوهش هم توجه دارد و این نیز به نوبه خود جای قدردانی دارد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه وقتی به بیمارستان های دانشگاه نگاه می شود که در کنار فعالیت های اصلی خود کار پژوهشی نیز انجام می دهند می توان نام آنها را بیمارستان های دوست دار سلامت نامید زیرا حضور مراکز تحقیقاتی در بیمارستان در کنار فعالیت های پژوهشی که در درمان انجام می دهند قطعا به فعالیت های پیشگیری و بهداشت نیز منجر می شود. و در بیمارستان سینا مراکز تحقیقات متعدد و بسیار فعالی وجود دارد.

 

تدوین مقاله و تولد، پژوهش و فناوری همگی برای پیشرفت جامعه در کنار یکدیگر قرار دارند

دکتر نیما رضایی، معاون پژوهشی دانشکده پزشکی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا عنوان داشت: بیمارستان سینا یکی از قدیمی ترین بیمارستان های کشور است که در آموزش، پژوهش و خدمت رسانی نقش بسزایی دارد. وی در ادامه افزود: خواستم کمی در رابطه با دوگانه های اشتباهی که در جامعه وجود دارد، مثالی بزنم، همیشه صحبت می کنیم که آموزش یا پژوهش، کمی عقب تر برویم در مدرسه به ما می گفتند که علم یا ثروت و وقتی که کوچکتر بودیم به ما می گفتند که مادر یا پدرتان را بیشتر دوست دارید. و این ها همگی دوگانه های غلطی است که در جامعه درگیر آنها هستیم. در حال حاضر هم گفته می شود مقاله بهتر است یا تولید، پژوهش بهتر است یا فناوری، در حالی که اینها یا نیستند بلکه و هستند مقاله و تولید، پژوهش و فناوری و اینها جدا از هم نیستند و کنار یکدیگر قرار دارند.

 

 

 

در پایان جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا از برگزیدگان و محققان بیمارستان سینا با اهدای تندیس و لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد و ثبت عکس یادگاری خاتمه ای بود بر هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا

 

عکاس: جعفر صداقت 

  • گروه خبری : جشنواره ها,حوزه معاونت پژوهشی
  • کد خبر : 254216
فاطمه  صدراپور
تهیه کننده:

فاطمه صدراپور

برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا برگزاری هجدهمین جشنواره پژوهشی بیمارستان سینا
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید