شماره تماس: 02163120
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/07/23 - 09:23
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 78
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری پنجمین نشست تخصصی و بازدید مدیران دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری در بیمارستان سینا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ‌بیمارستان سینا،‌ پنجمین نشست تخصصی و بازدید مدیران دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری از بیمارستان ها و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکشنبه 22 مهرماه 1403 در بیمارستان سینا برگزار شد.

در این نشست که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران و به همت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، دکتر محمد پناهی، دبیر کمیته گردشگری سلامت استان تهران، دکتر محمدتقی طالبیان، رئیس بیمارستان سینا، دکتر هادی احمدی آملی، رئیس بخش ای پی دی بیمارستان، داود پناهی، مدیر بیمارستان و دکتر راضیه خالویی فرد، مشاور گردشگری سلامت بیمارستان حضور داشتند.

داود پناهی، مدیر بیمارستان سینا، ضمن خوشامدگویی به مدیران دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری، حوزه گردشگری سلامت را رو به رشد توصیف کرد و بیان داشت: سخن گفتن در حوزه سلامت به مدد تلاش هایی که انجام گرفته به ویژه بعد از همه گیری کرونا، کار سختی نیست و امروزه اعداد و ارقام نشان دهنده روبه رشد بودن حوزه گردشگری سلامت در سطح دنیا ست.

وی در ادامه با اشاره به پتانسیل بالای ارائه خدمات درمانی به گردشگران سلامت افزود: با وجود تمام مشکلات،‌ مزیت های درمانی ما بر هیچ کس پوشیده نیست و حضور پزشکان حاذق و توانمند، نقطه قوتی برای این شاکله محسوب می شود و همچنین توانایی و کارایی که شرکت های گردشگری در این حوزه از خود نشان می دهند نشان از دغدغه مندی، گسترش و سرعت رشد صنعت گردشگری در کشور است.

مدیر بیمارستان، همچنین با اشاره به برنامه استراتژیک این مرکز درمانی، عنوان کرد: یکی از راهبردهای اصلی بیمارستان سینا به عنوان یکی از قدیمی ترین مراکز درمانی در کشور، بحث توسعه زیرساخت های لازم برای فعالیت های ملی و بین المللی در راستای صنعت گری سلامت در حوزه های آموزش، پژوهش و درمان است.

در ادامه دکتر طالبیان، رییس بیمارستان سینا به معرفی اجمالی این مرکز درمانی پرداخت و بیان داشت: بیمارستان سینا یکی از قدیمی ترین بیمارستان های کشور است. ساخت این مرکز درمانی به دستور ناصرالدین شاه پس از بازگشت از سفر اروپا در سال 1246 پایه ریزی و با 30 تخت به نام مریضخانه دولتی دایر شد و در سال 1319 به پاس زحمات ابوعلی سینا به نام بیمارستان سینا نامگذاری شد.

این بیمارستان با قدمتی بالای 156 سال شاهد حضور دانشمندان حاذقی است که در این مرکز درمانی خدمت کردند و در حال خدمت هستند و برگ برنده این مرکز درمانی حضور استادان بزرگ است.

رییس بیمارستان سینا در ادامه به معرفی چهره های ماندگار بیمارستان سینا، همچون پروفسور یحیی عدل، پدر جراحی های نوین کشور،‌ دکتر سعید مالک، بنیانگذار کرسی بیماری های میزراه و همچنین استاد زرگر، دکتر قوامین و دیگر بزرگان این مرکز پرداخت.

دکتر طالبیان همچنین افزود: بیمارستان سینا با 477 تخت و با حضور 142 هییت علمی و 1400 پرسنل از جمله بیمارستان های برجسته ای است که در حال ارائه خدمات درمانی ویژه به مراجعین است. وی در ادامه به معرفی مراکز تحقیقاتی پرداخت.

رییس بیمارستان سینا همچنین به معرفی خدمات درمانی این مرکز پرداخت و بیان داشت: بیمارستان سینا دارای پکیج تقریبا کاملی از تمامی جراحی ها ست و می توان گفت جزو 3 بیمارستان برتر جراحی در سطح کشور است. وی در ادامه به بیان خدمت درمانی و پاراکلینیکی و دستاوردهای این مرکز درمانی در سال گذشته پرداخت.

دکتر محمد پناهی، دبیر کمیته گردشگری سلامت استان تهران نیز بیان داشت: یکی از دلایلی که بیمارستان سینا به عنوان اولین بیمارستان در دوره جدید بازدیدها انتخاب شده، اهمیت این بیمارستان است و واقعا این بیمارستان از نظر  معرفی به صنعت گردشگری سلامت مغفول مانده، زیرا بسیاری از جراحی هایی که در بیمارستان سینا انجام می پذیرد از جمله جراحی های است که در دنیا به سختی و با هزینه های گزاف صورت می پذیرد.

وی در ادامه افزود: قطعا بیمارستان سینا را می توان به عنوان یک مرکز درمانی برتر در سطح استان تهران به صنعت گردشگری سلامت معرفی کرد.

دکتر خالویی فرد نیز در این نشست به معرفی اساتید برجسته و فعال در حوزه IPD بیمارستان پرداخت.

دکتر احمدی آملی نیز به بیان تاریخچه و پایگذاری بخش IPD بیمارستان و نحوه ارایه خدمات این بخش به بیماران بین المللی پرداخت.

  • گروه خبری : حوزه ریاست
  • کد خبر : 281196
فاطمه  صدراپور
تهیه کننده:

فاطمه صدراپور

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
تنظیمات پس زمینه